Huurvoorwaarden
De huurovereenkomst wordt aangegaan tussen Fred en Annie Feenstra, eigenaars en verhuurders van het huis (hierna te noemen ´verhuurders´), en u. De huursom wordt rechtstreeks betaald aan de verhuurders.
Zij zijn ook het eerste aanspreekpunt voor eventuele vragen of problemen, en zijn daarvoor bereikbaar op (0031)-6-13166950
Artikel 1. Huur
1.1 De huurovereenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging van de verhuurder en de aanbetaling van 25% van de huurprijs door de huurder, binnen 14 dagen na deze bevestiging. Het betalen van de huursom houdt in, dat u heeft kennis genomen en akkoord gaat met de hieronder genoemde algemene huurvoorwaarden. Als de aanbetaling niet op tijd voldaan is, kan de reservering teniet gedaan worden.
1.2 Uiterlijk een maand voor aanvang van het verblijf dient het resterende bedrag, zoals vermeld in het huurcontract, in het bezit te zijn van de verhuurder. Bij niet tijdige betaling kan het huurcontract namens de verhuurder geannuleerd worden, waarbij de aanbetaling niet wordt gerestitueerd.
1.3 Bij boeking binnen een maand voor aanvang van de huurperiode moet de hele huurprijs in één keer worden voldaan.
Artikel 2. Sleutel
De sleutel zit in een codekluisje en de omschrijving daarvan ontvangt u van te voren via uw e-mailadres. Tegelijk met de huur, betaald u ook € 100,00 borg. U krijgt de borg terug als u weer naar huis gaat en alles in de woning in orde is.
Artikel 3. Wijziging door de huurder
De huurder kan om wijziging van de huurovereenkomst verzoeken tot 8 weken voor aanvang van de huurperiode. Indien de gevraagde wijziging nog kan worden uitgevoerd, dient de huurder slechts de nieuwe huursom, minus het inmiddels betaalde voorschot te voldoen.
Artikel 4. Annulering
Indien de huurder de overeenkomst annuleert, dan is de huurder de volgende betaling verschuldigd:
- tot een maand voor aanvang van de huurperiode: het aanbetaling bedrag
- minder dan een maand voor aanvang van de huurperiode: het totale bedrag. Uitzondering is bij dit laatste, als er een zeer ernstig ongeluk of sterfgeval de reden van de annulering is.
Ons advies is om een annuleringsverzekering af te sluiten.
Artikel 5. Wijziging of annulering door de verhuurder
In bijzondere omstandigheden (brand of ernstige schade in/aan het huis) kan het voorkomen dat een huurovereenkomst niet kan worden uitgevoerd of dient te worden gewijzigd. In dat geval zal de verhuurder hiervan melding maken aan de huurder, waarmee de overeenkomst als ontbonden zal worden beschouwd. De verhuurder is in dat geval verplicht de reeds geheel of gedeeltelijk betaalde huursom terug te betalen. De huurder kan niet aanspraak maken op meer dan het reeds betaalde bedrag.
Artikel 6. Schoonmaak en bedlinnen
De woning wordt na uw verblijf schoongemaakt. U dient zelf tijdens uw verblijf de dagelijkse schoonmaak van de vakantiewoning te verzorgen. In de woning mag niet gerookt worden en huisdieren zijn toegestaan. Het bedlinnen is niet bij de huur inbegrepen.De bedden zijn 2 maal 180x200 en 2 maal 90x200, alle dekbedden zijn 1 persoons. Bad- en keukenlinnen is aanwezig.
U kunt eventueel bedlinnen huren tegen een vergoeding van € 12,50 per persoon, hier zitten dan ook 2 handdoeken bij.
Artikel 7. Aansprakelijkheid
De huurder wordt geacht de woning zorgvuldig te behandelen en bij vertrek in ordentelijke staat achter te laten. Zie hiervoor ook de informatie in de map in het vakantiehuis. Schade, ontstaan tijdens het verblijf, dient bij ons te worden gemeld en vergoed, tenzij kan worden aangetoond dat de schade buiten de schuld van de huurder is ontstaan.Wij zijn niet verantwoordelijk voor lichamelijk letsel in en om het huis. De vakantiewoning is verzekerd tegen inbraak, natuurramp, lekkage en glasbreuk, natuurlijk buiten de schuld van de bewoners. Daarom adviseren wij u om na te gaan of uw WA- en ziektekostenverzekering in het buitenland geldt en om een reisverzekering af te sluiten.
Zij zijn ook het eerste aanspreekpunt voor eventuele vragen of problemen, en zijn daarvoor bereikbaar op (0031)-6-13166950
Artikel 1. Huur
1.1 De huurovereenkomst komt tot stand na schriftelijke bevestiging van de verhuurder en de aanbetaling van 25% van de huurprijs door de huurder, binnen 14 dagen na deze bevestiging. Het betalen van de huursom houdt in, dat u heeft kennis genomen en akkoord gaat met de hieronder genoemde algemene huurvoorwaarden. Als de aanbetaling niet op tijd voldaan is, kan de reservering teniet gedaan worden.
1.2 Uiterlijk een maand voor aanvang van het verblijf dient het resterende bedrag, zoals vermeld in het huurcontract, in het bezit te zijn van de verhuurder. Bij niet tijdige betaling kan het huurcontract namens de verhuurder geannuleerd worden, waarbij de aanbetaling niet wordt gerestitueerd.
1.3 Bij boeking binnen een maand voor aanvang van de huurperiode moet de hele huurprijs in één keer worden voldaan.
Artikel 2. Sleutel
De sleutel zit in een codekluisje en de omschrijving daarvan ontvangt u van te voren via uw e-mailadres. Tegelijk met de huur, betaald u ook € 100,00 borg. U krijgt de borg terug als u weer naar huis gaat en alles in de woning in orde is.
Artikel 3. Wijziging door de huurder
De huurder kan om wijziging van de huurovereenkomst verzoeken tot 8 weken voor aanvang van de huurperiode. Indien de gevraagde wijziging nog kan worden uitgevoerd, dient de huurder slechts de nieuwe huursom, minus het inmiddels betaalde voorschot te voldoen.
Artikel 4. Annulering
Indien de huurder de overeenkomst annuleert, dan is de huurder de volgende betaling verschuldigd:
- tot een maand voor aanvang van de huurperiode: het aanbetaling bedrag
- minder dan een maand voor aanvang van de huurperiode: het totale bedrag. Uitzondering is bij dit laatste, als er een zeer ernstig ongeluk of sterfgeval de reden van de annulering is.
Ons advies is om een annuleringsverzekering af te sluiten.
Artikel 5. Wijziging of annulering door de verhuurder
In bijzondere omstandigheden (brand of ernstige schade in/aan het huis) kan het voorkomen dat een huurovereenkomst niet kan worden uitgevoerd of dient te worden gewijzigd. In dat geval zal de verhuurder hiervan melding maken aan de huurder, waarmee de overeenkomst als ontbonden zal worden beschouwd. De verhuurder is in dat geval verplicht de reeds geheel of gedeeltelijk betaalde huursom terug te betalen. De huurder kan niet aanspraak maken op meer dan het reeds betaalde bedrag.
Artikel 6. Schoonmaak en bedlinnen
De woning wordt na uw verblijf schoongemaakt. U dient zelf tijdens uw verblijf de dagelijkse schoonmaak van de vakantiewoning te verzorgen. In de woning mag niet gerookt worden en huisdieren zijn toegestaan. Het bedlinnen is niet bij de huur inbegrepen.De bedden zijn 2 maal 180x200 en 2 maal 90x200, alle dekbedden zijn 1 persoons. Bad- en keukenlinnen is aanwezig.
U kunt eventueel bedlinnen huren tegen een vergoeding van € 12,50 per persoon, hier zitten dan ook 2 handdoeken bij.
Artikel 7. Aansprakelijkheid
De huurder wordt geacht de woning zorgvuldig te behandelen en bij vertrek in ordentelijke staat achter te laten. Zie hiervoor ook de informatie in de map in het vakantiehuis. Schade, ontstaan tijdens het verblijf, dient bij ons te worden gemeld en vergoed, tenzij kan worden aangetoond dat de schade buiten de schuld van de huurder is ontstaan.Wij zijn niet verantwoordelijk voor lichamelijk letsel in en om het huis. De vakantiewoning is verzekerd tegen inbraak, natuurramp, lekkage en glasbreuk, natuurlijk buiten de schuld van de bewoners. Daarom adviseren wij u om na te gaan of uw WA- en ziektekostenverzekering in het buitenland geldt en om een reisverzekering af te sluiten.